Přirozené potřeby dětí
Idea lesních školek není vázána na "les" (daří se jí v sadu, na farmě, v lesoparku...), ale na přehodnocení pohledu dospělých na možnosti uspokojování přirozených potřeb dětí.
A co vaše dítko, má možnost si všechno tohle dosyta užít?
"Dítě by mělo mít takové prostředí, aby mohlo dělat do sytosti následující činnosti. Zásadou je, že pokud taková činnost je nevhodná či nebezpečná, dospělý by měl umožnit ji dále provádět. ale za určitých pravidel, aby dítě nic nepoškozovalo a neohrožovalo sebe ani druhé.
Běhat,bouchat do věcí, bouchat věcmi o sebe,cupovat,dupat, experimentovat, házet, houpat, hrabat, chodit po schodech, klepat, krájet, mačkat, míchat, nosit všemožné předměty (nejenom po rovině, ale i přes nejrůznější překážky), otvírat a zavírat dveře, párat, plácat na vodní hladinu, protřepávat, přelévat a vylévat, rozbíjet, skákat, srovnávat, stavět v blátě i písku, stříhat, šplhat, tahat, trhat, třídit, vkládat předměty do sebe, vrhat a házet, vydloubávat...."
Rebeca Wildová: Svoboda a hranice, láska a respekt. Dharma Gaia 2010
—————